Me is Mine

Monday, 25 February 2013

6TH ANNIVERSARY


Syukur alhamdulilah.. 

15/2/2013 genap 6 tahun ulangtahun perkahwinan 
nora & suami... 
cepat betul masa bergerak rasanya macam baru jer lagi. teringat lak masa mula2 kenal en.suami. Sebenarnya perkenalan nora & suami diuruskan oleh keluarga 
kira2nya kitaorang bukan bercinta sebelum kahwin 
tapi bercinta selepas kahwin. 
Nora sendiri x tahu bila family arrange semua ... tup tup tahu2 dah siap pos gambar & bagi no.hp kt en.suami. Nora mula2 mmg rasa ralat jgk la sbb muka x tgok pn... elok  ke, ensem ke, pgai cm mn lak, bleh ke serasi... mcm2 menda pk dlm kpla.. 
Sebelum kahwin nora pernah kuar ngn suami & bila igt masa mula2 kuar kelakar sgt sbb en.suami suka sgt wt suprise & bila die balik die x penah bgthu tup2 dh ader depan opis. hehe... perkenalan nora & en.suami xde sapa yang tahu kecuali keluarga jer. Bila bagi kad kawen semua terkejut sebab xde angin tiba2 nak kawen. Nora igt lagi ada abg kt opis tanya bila nora couple x penah nmpak kuar mkn2 @ cakap2 kt telefon mcm org tgh couple... hehehe. Bila igt kelakar lak sebab diaorang cm prihatin lak psl nora nie...
Perkenalan nora & en.suami sekejap jer tapi kami pernah jgk kuar sama2 tapi 2x jer dan kitaorang kenal x smpi pun setahun terus kahwin... bukan sebab gatal tapi bila kedua2 keluarga dah setuju & sebab pekerjaan en.suami yang sentiasa sibuk maka dipercepatkan perkahwinan. Menda yang elok lebih baek dipercepatkan.
masa mula2 nk kawen mmg nora rse confius sebab takut wat pilihan yang salah & terpikir betul ke nak kawen nie...hehehe... yelah nk kawen nie bkn boleh main2 kan... menda penting sgt2 nie.. yelah klu dh bercouple 2 mgkn rase dah x salah pilih kot sbb dh lama kenal mcm nora dh la family yang aturkan pas2 kenal x smpi pn setahun tup2 nak kawen... risau betul mak... tapi alhamdulilah walaupun baru kenal & jarang2 bertemu cuma berhubung melalui hp jer tapi cara en.suami  buat nora rase mcm dh lama kenal & rase selesa...hehehe... kira2nya kitaorang kenal & know each other melalui sms jer... 
xthu la napa tapi mungkin dah jodoh kot bila x ber'sms' @ call rse mcm x complete jer idup...hehehe... rase gediks sekejap...hahaha
Alhamdulilah walaupun kami bercinta selepas kawen tapi perasaan mcm baru jer kenal lagi...
perasaan malu still ada lagi.. sebab 2 nora & suami xde sangat pic berdua sbb kitaorang x reti nk bergambar bermanja2 cm orang lain... hehehe



kalau amik gambar mesti npk skema jer  berdiri tegak cm nak nyanyi lagu negaraku jer...hehe .. lagipun nora & en.suami mmg x reti nak berposing2.. nora sendiri malu nk bergambar manja2 ngn suami .. . okey stop melalut sbb klu nk rewind balik citer kami nie xkn abis. apa pn syukur & terima kasih pad keluarga & Allah Taala kerana memberi jodoh ini pada nora. Semoga jodoh ini sentiasa berkekalan & bahagia hingga akhir hayat & sampai ke jannah...
Aaaminnn..




ekslusif.... 
ni lah gambar pengenalan nora & en.suami. nora sendiri x thu gambar mana yang family nora antar kt en.suami. tahu2 gambar nie pun bila en.suami tunjuk gmbr nora yg die smpn dlm wallet.. terharu lak ...hehehe... 
gmbar en.suami masa muda2... mula2 tengok kelakar lak + masa buka surat yg en.suami pos gmbr semua dk tunggu nk tengok jgk gmbr "si dia"... haha

koleksi gambar masa kawen... actually nora x berapa suka sgt gmbr kawen nie sbb masa kawen nie persiapan ala kadar jer sbb masa kawen nora x mampu nk wt persiapan yg mahal2.. paling x boleh lupa nora terlupa nk beli tudung sbb 2 masa kawen pakai tudung bawal yang pakai hari2... nora sendiri x thu cm mn boleh lupa menda penting mcm ni...  







pelamin yang sederhana 



Gamber pakaian pengantin kaler merah nie banyak yang x cantek. Photographer 2 amik gambar banyak yg x elok... ntah apa2 ntah... mmg x puas hati tp nk wt cm mn kn terima jelah... huhuhu














Bukti cinta hati kami.... :D



Lots of luv

nora





Sunday, 24 February 2013

TIRU MACAM SAYA!!!~


TIRU MACAM SAYA!!!~


Bila dengar lagu nie terus  terlintas nak share dekat blog.

Hayati lirik ni sama2 cay ;)


Pandanglah...lihatlah..
pinggangku yang ramping dan dadaku yang bidang..
marilah tuan tuan dan nyonya 
sama samalah pandang
perempuan yang cantik 
bikin hati goyang

Pandanglah..lihatlah..
rambutku yang ikal dan mataku yang hitam
inilah selalu menjadikan 
orang hilanglah akal
rumah tangga tak kekal
gilakan bayangan.

perempuan yang tak pandai menjaga badan
suaminya tentu lekas menjadi bosan
menggerbang rambut macam hantu dalam hutan
suami memandang hampir pengsan

Perempuan kalau sayangkan suaminya
pandang sini dan tirulah seperti saya
jaga bentuk, jaga kulit dan jaga rupa
senyum sayang kau berikan dia....

Pandanglah..lihatlah...

TIRU MACAM SAYA~

*Bila dengar betol2 lirik nih..mmg ade pengajaran n 
peringatan dekat kita semua, especially prempuan.
Masa anak dara, b4 kawin..diet bagai nak rak..sebab nak 
cantik mase naik pelamin..
setahun after kawin..badan makin melebar, berat makin bertambah, langsung tak jaga. tambah pulak bila dah ada anak.
So, bila suami pandang perempuan lain..asik salahkan suami, tapi pernah kita terfikir..diri sendiri pon tak jaga mata suami.
Pengajaran..kalau betol2 nak jaga mata suami, nak jaga hubungan yang harmoni..semua perlu dijaga..dari hujung rambut ke hujung kaki, disamping jaga rumah, makan pakai 
n makanan..InsyaAllah..rumah tangga kekal aman..bahagia..Amin...

Macam mana nak kekalkan badan sentiasa nampak macam anak dara ??


Pentingnya menjaga seorang isteri @ wanita 
menjaga bentuk badan
mana2 suami memang suka lihat isteri yang 
pandai menjaga badan :D


Perubahan bentuk badan selepas bersalin... 
memang masalah ramai wanita
termasuk diri nora sendiri... huhuuhu



Mesti ramai wanita yang teringin nak 
bentuk badan mcm Cik Ta nie kan
memang superb bentuk badan walaupun 
umor dah 40thn... 




Premium Beautiful is the answer! ;)






berminat untuk dapatkan 1 set 
Premium Beautiful untuk anda

017-929 8858
nora
ribena_blueberry@yahoo.com

Thursday, 21 February 2013

PB USER FEEDBACK


Positive feedback from PB users!


In these few months, I have received 
so many positive feedback from my clients. 
After wearing PB constantly for few weeks and months, 
they can feel the difference already!

YEAYYY! I feel so glad that I can help.
:)

Here goes..some of the feedback from them:



1. Salma- a PB user from uk



Hi Naa,

Tu la, i pun lambat jawab ni. Sorry, tiap kali nak reply 
asik terbuat benda lain hehe..Actually mmg i dah dapat 
kesan pakai tu PB tu i rasa, after 3/4 weeks ni, 
altho i x pakai hari2, i dah hilang 4-5kg jugak. Alhamdulillah..

Tapi belum capai target i lagi..hehe.
Dari segi kesihatan pulak, i think i have more 
energy altho sometimes i 
x cukup rehat/tido.."


2. Yana- a PB user from pandan indah

1 day after wearing PB: " owh thanks. anyway i feel better 
right after pakai tu smlm. siap boleh buat keje rumah lg. 
i feel even better today. hehe..Alhamdulillah.mintak2 dah 
btul2 sihat la ni. yg i prasan, i jadi active sikit. rasa nak 
begerak je. huhu. thanks to u ;) "
after few weeks: Alhamdulillah so far so good.yg yana 
perasan stretch marks kt perut dh mkn pudar.hopefully 
hilang la x lame lg.susu byk je.."


3. Nawal - a PB user from JB

"..well, shape is a bit better. weight still about the same but 
PB is good in supporting my back pain. My back tak sakit 
dah so it really helps when it comes to my 14 working hrs,
 7 days a week. next, i want to order lactolite from
 u n see if it will help me with my weight. "


4. Iera - a PB user from tmn melati.. a good friend of mine!

she sent me a picture of her new stunning look! unfortunately..tak boleh 
share publicly because she's not wearing her scarf. But, here's what she said..

"  hehe. dah bley pakai uk8. lost 2,3 cms in just few weeks."





From above feedback, you can see 
how PB can help u in so many aspects..
health and beauty!

People with health problem like back pain, gastric, discharge(keputihan), fatigue(kelesuan), angin, 
peranakan bengkak, buasir, and etc..
all can be solved by wearing PB constantly!

Try it now..to feel it yourself ;)


017-929 8858
nora
ribena_blueberry@yahoo.com



*Post taken from CDM Naa Kamaruddin*


Wednesday, 20 February 2013

HEBATNYA PREMIUM SHORT BRA





Hebatnya Premium Short Bra 

Daripada Bra Biasa



Assalamualaikum…

Juz wanna share about diz topic. Sebelum ni, ada yang tanya pada saya “apsal la mahal giler harga premium short bra ni???Giler ke ape memahal cam ni? What??? Bra rm480? Bra rm528?Oh my God!!! Leh pitam ngan harga cam ni!”

By the way, b4 u olz pitam dengan harganye, meh sy nak berkongsi kehebatan premium short bra daripada bra biasa. Acelly, premium short bra ni same je fungsi seperti long bra premium beautiful. cume bezanya…ia short bra.

PREMIUM SHORT BRA

1.Fabrik bersulamkan FIR

- Melindungi badan daripada sinar UV dan menggalakkan peredaran darah   dan kadar metabolisme.
- Menganjalkan payudara. So, bila anda dah pakai premium short bra ni..anda akan rase payudara anda lebih anjal, pejal, dan mantap.
- Bagi payudara kecil, ia dapat membesarkan payudara anda.
- Bagi payudara besar, jgn risau. Ia bukan besarkan lagi payudara anda tetapi ia memberi payudara anda lebih anjal,mantap, dan mempunyai lurah lebih dalam berbentuk ‘m’. Berasaskan ilmu yang dipelajari, para suami lagi suka bila payudara isteri mempunyai lurah yang lebih dalam. Serius! So, para isteri, cepat-cepat dapatkan premium short bra. Suami pasti lagi sayang. :)

2. 3 keping jahitan cawan coli berstereoskopik

- Menampung payudara supaya tak jatuh dan terletak pada kedudukan yang betul.
- Dalam lapisan cawan coli mempunyai chitosan yang diperoleh daripada kuku kaki ketam dari dasar lautan Jepun yang berfungsi untuk mencegah kanser payudara.

3. Mempunyai rawan keluli

- Rawan keluli bersifat elastik. Ia bukan sejenis seperti pada bra biasa.
- Ia boleh diregangkan 360 darjah. So, rawan keluli ni boleh dilentur, dilipat, or whatever..sebab ia bersifat lembut. So, ia takkan patah, rosak, dan menekan bawah payudara anda.
- Ia menegakkan dan mengukuhkan kedudukan payudara anda.

4. Berkuasa mampatan

- Rekabentuk premium short bra mempunyai mampatan dan tegangan  di bahagian depan dan meningkatkan garis payudara serta menyokong bahagian dada. So, bila anda pakai premium short bra ni, anda akan rasa payudara anda terletak dalam cawan bra dengan betul.

5. Mengurangkan lemak di bahagian belakang badan

– Rekabentuk  yang mampat dan tegangan pada bahagian belakang dapat mengurangkan lemak yang terdapat pada bahagian belakang anda.
- So, lemak dibahagian belakang tu boleh dialihkan. So, tak de la payudara kat belakang plak. haaaa!!! cam ner nak alihkan lemak badan dibelakang ? Saya ada caranya. Saya boleh bantu anda. :)

6. Kuasa serapan yang baik

- Anda boleh pakai sampai 1 minggu baru basuh pun tak pe. Sebab ia serap peluh dan bau…So, memang tak berbau. Pas pakai, korang kipaskan je.  Sangat mudah!

7. Banyakkan air susu

- Wanita yang tengah pregnant or breastfeeding, lagi elok menggunakan premium short bra sebab ia mempunyai sinar infra merah jauh (FIR).
- FIR ini bertindak balas dan akan mencairkan susu yang beku pada payudara anda, melancarkan, dan memperbanyakkan lagi air susu payudara anda. So, baik untuk bayi anda.

8. Tak gegar!!

- Apabila anda pakai premium short bra ni, anda tak akan rasa ‘gegar’ pada payudara anda. Tak percaya? cuba sekarang ni korang lari setempat? gegar ke tidak???? Haaaaa!!! GEGARKAN!!!! Tp, kalau anda pakai premium short bra ni, lari setempat ke..berlari ke…CONFIRM TAK GEGAR! MANTAP GITU! Serius!

9. Tahan sehingga 10 tahun.

– berbaloi-baloi! Tak rugi membelinya!



HARGA PREMIUM SHORT BRA

SAIZ KECIL : RM 480

SAIZ BESAR: RM 528

PERCUBAAN DAN RUNDING CARA PERCUMA

SAYA SEDIA MEMBANTU ANDA!!

DUN HESITATE TO CALL/SMS :


017-929 8858

nora

ribena_blueberry@yahoo.com

Tuesday, 19 February 2013

Premium Beautiful MAHAL?


Premium Beautiful Corset MAHAL?


Ye ke Premium Beautiful Corset mahal?

Dalam masa saya mula berniaga PREMIUM BEAUTIFUL 
CORSET ni, ramai jugak yang saya jumpa kata 
mereka tak mampu nak beli sebab mahal.

Ya, saya agree.. saya pun pada mulanya rasa yang 
PREMIUM BEAUTIFUL CORSET ni mahal 
dan tak mampu nak beli...

So, saya beli la corset2 jenama2 lain untuk menutup 
bonjolan-bonjolan lemak yang ada kat badan saya ni...


Corset yang pertama saya beli ialah untuk dipakai semasa 
hari perkahwinan saya... Harga dalam RM400 lebih. 
Tak sampai 2 bulan pakai, dah koyak pastu asik terlipat & 
asik naek ke atas jer memang x selesa bila pakai... 
Maka terpaksa beli corset baru...

Lepas tu saya beli corset jenama lain pulak.. Murah sikit.. 
dalam RM300 lebih.. Mula2 pakai memang ketat.. 
Masuk minggu ketiga, dah tak elastic dah... sebab kain 
corset tu dah kembang.. fabriknya pun x berapa selesa..
Bukan sebab saya mengecik ya.. No no no... Adoi la...

So,  lepas beli corset kedua tu,  saya tak beli dah corset.. 
Yelah.. takkan setiap tahun saya nak beli sampai 2 corset.. 
walaupun harga memanglah murah tapi kalau dah kena 
beli 2 atau 3 corset setahun, tak ke mahal jugak jadiknya tu... 
Betul tak??


Sebelum saya beli Premium Beautiful Corset ni, saya pun mula 
berkira2.. saya memang jenis calculative.. Semua benda pun 
nak kira... ini penting sebagai seorang pengguna kita mesti 
nak yang terbaek untuk diri & berbaloi dengan kewangan 
yang kita keluarkan..

okey, meh saya tunjukkan hasik kira-kira saya...


1 set Premium Beautiful Corset = 
1 Long Bra + 1 Waist Nipper + 1 Long Girdle

Harga Jualan Satu Set Saiz Kecil = RM2,400


Seperti yang kita semua tahu, Premium Beautiful Corset 
ni ada LIFETIME WARRANTY...

Maknanya, kalau rosak atau koyak, kita boleh hantar ke HQ 
dan kos repair adalah PERCUMA SEUMUR HIDUP... Jadi 
x perlu risau @ takut kalau koyak @ rosak sebab boleh antar 
untuk dibaiki. Jadi, memang berbaloi beli walaupun mahal 
sebab itu salah satu keuntungan yang kita boleh peroleh jika beli
Premium Beautiful


Katalah kan.. kita pakai PREMIUM BEAUTIFUL CORSET ni 
untuk 10 tahun...

Kita ambil contoh dengan set kecil = RM2,400

Jika bahagi dengan 10 tahun, setahun = RM240

Bahagi 12 bulan, sebulan = RM20 SAHAJA! Murahkan 

 

Sekarang  ni, kalau kita beli coffee kat STARBUCKS or 
COFFEE BEAN, satu cup pun dah RM13-RM15.


So, apa lah sangat nilai RM20 sebulan  kita laburkan untuk 
KESIHATAN LUAR DAN DALAM yang kita boleh dapat 
InsyaALLAH dengan memakai PREMIUM BEAUTIFUL 
CORSET ni...



Kepada sesiapa yang nak tahu macam mana nak 
dapatkan 1 set PREMIUM BEAUTIFUL CORSET 
secara PERCUMA, @ Free Trial sila hubungi saya ya...

Nora Talib
017 -929 8858
ribena_blueberry@yahoo.com