Me is Mine

Monday 7 December 2015

Perkara yang Anda Perlu Tahu Sebelum Memilih Korset atau Shapewear

Perkara yang Anda Perlu Tahu Sebelum Memilih Korset atau Shapewear



Rata-rata wanita menginginkan bentuk badan yang sempurna dan mempunyai potongan badan yang 'smooth' dan seksi ketika memakai pakaian yang diminati, with no muffin top, no spare tyre, or no excess fat on back

kita taknak terlihat macam ni kan?


Memakai shapeware boleh membantu untuk mencantikkan lagi baju yang dipakai atau tidak dan ia adalah berbeza dengan korset.. Kerana shapeware hanya bertujuaan untuk membuatkan pemakaian baju lebih cantik dan menyorok lemak sahaja, manakala korset pula bertujuan sebagai pakaian pembentunkkan badan yang di mana, membantu dalam proses pelansingan.. Shapeware yang terlalu longgar, menyebabkan tujuan utama memakainya tidak berjaya dan lemak masih lagi akan kelihatan disebalik baju manakala shapeware yang ketat pula akan menyebabkan ketidaselesaan semasa dipakai.

The right shapewear that perfectly fits your body should be able to smooth out every lump you have and give you a streamlined figure. 


Jom baca apa perkara yang anda perlu tahu sebelum memilih dan membeli shapewear dan korset:

1. Its Your Size.!
Ramai wanita berpendapat bahawa, memakai korset atau shapewear, perlu pakai 1 saiz kecil daripada saiz badan sendiri supaya badan akan nampak lebih cepat mengecil. WRONG.! saiz yang terlalu kecil boleh menyebabkan bonjolan lebih jelas kelihatan dan menimbulkan ketidakselesaan sewaktu memakainya sepanjang hari. Sama juga sebaliknya. jika anda membeli saiz yang terlalu besar, ia tidak akan meratakan bonjolan dan lemak anda ingin disembunyikan. 

Sebaiknya, ukur dahulu saiz badan anda sebelum anda menentukan saiz yang akan dipakai


2. Try it on.!
Selepas mengetahui saiz dan ingin membelinya.. pastikan anda mencuba dahulu shapewear bagi mengetahui sama ada anda benar-benar selesa dengan saiz yang dipilih. Seeloknya, sekiranya ada agent depan anda, pastikan mereka membantu anda dan menunjukkan cara pemakaian yang sebenar. Bring along the dress you plan to wear so that you can try the shapewear under it. Then, walk around the fitting room area, sit down and get up. This will help you imagine how it will actually look and feel. Ini penting sangat. Sebab tu kalau beli korset daripada mana-mana agent, pastikan mereka 'fitting' anda. Tolong, bagitau sekali sekiranya ada rasa apa-apa yang tidak selesa pada korset atau shapeware yang anda pakai.



3. Jenis Material
Ini juga adalah sesuatu yang paling penting. Pastikan material yang anda pakai untuk korset atau shapeware anda adalah yang terbaik dan berkualiti. Ini bertujuan untuk membantu anda berasa selesa sepanjang hari memakai korset disamping membantu dari segi penjimatan. Macam mana nak tau itu adalah yang terbaik? Kain yang lembut.. dan sedap dipakai.. Tak panas dan mempunyai pengaliran haba yang terbaik. Contoh kain yang terbaik adalah fabrik Aqwatek dan Aquadyne. Iaitu sejenis material yang dikatakan smart fabrik kerana mempunyai penyerapan dan pengaliran udara yang terbaik, disamping berkualiti tanpa longgar walaupun telah dipakai bertahun-tahun kerana sifatnya yang merenggang..

 teknologi Akwatek & Akwadyne berfungsi untuk penyejukan tubuh badan secara semulajadi dalam cuaca panas dan pemanasan tubuh badan dengan cuaca sejuk.



Best result!!!  Best price !!!  Best Offer

Nora
0125052381


No comments:

Post a Comment