Me is Mine

Tuesday 12 February 2013

GAYA BERDURI ~STUDS & SPIKES~







hari ni kita nak citer pasal fesyen stud @ spike. 
Gaya duri-duri atau yang lebih dikenal dengan studs dan spike pernah menjadi kegilaan ramai semasa masa kejayaan Avril Lavigne beberapa tahun silam. Kini studs kembali lagi menjadi tren fesyen.  Musim ini, kita akan melihat ini pada gelang, tudung, seluar pendek, puncak, jaket, bingkap, topi, but, kasut, beg & walaupun pada cermin mata hitam! 

Fesyen hari ini memperlihatkan pencinta fesyen semakin 
obses kepada aksesori dan pakaian bercirikan elemen vintaj dan klasik terutamanya di kalangan anak-anak muda. 
Koleksi fesyen berkenaan merupakan satu kitaran stail yang popular sejak era 20-an hingga 70-an lagi. Stud sekarang semakin hari semakin digilai oleh semua remaja remaja dulu stud ni hanya digayakan pada orang orang yang berani je dan kebanyakkan menganggap fesyen ini hanya untuk peminat black metal/punk but now,noop !.semua orang boleh gayakannya dan boleh dikatakan trend sekarang


Permintaan beg tangan dan jaket kulit yang menampilkan 
konsep punk seperti hiasan paku logam (stud) juga mendapat sambutan yg tinggi. Jika diimbas kembali, teknik perincian paku logam itu merupakan satu kegilaan fesyen peminat punk pada tahun 1970.


Tambahkan studs di fashion items favorite kamu, seperti 

jaket, rompi, atau celana. Berani? 





Boleh aja kalau pakai lebih dari satu ciri  studs simple di penampilanmu tapi kena kreatif dan bijak menggayakannya. Dan kalau punya banyak idea kreatif, kamu boleh beli studs di kedai aksesori, kemudian jahit pada bahagian kerah atau  pakaian. Bukan saje di baju, studs juga dapat memcantikkan aksesori. 





Aksesori rambut



Lengkapi koleksi kamu dengan sepatu, tas, serta collar penuh studs seperti ini! TAPI, jangan pulak satu badan penuh dengan fesyen stud nanti nampak pelik 
@ nampak macam kaktus lak.... Just pakai 1@2 item contoh beg, kasut @ belt untuk nampak lebih trendy :D

                                 


Kini perincian tersebut mula menular dan memeriahkan industri fesyen tempatan mahupun antarabangsa.
Teknik perincian paku logam bukan sahaja cantik pada jaket kulit, malah ideal menghiasi seluar jean, blaus, gelang dan koleksi beg tangan. Penggunaan paku logam tidak lagi membuatkan penampilan kelihatan garang dan ganas jika kena @ pandai menggayakannya 



Pencinta fesyen tetap berpeluang tampil menawan dan anggun biarpun menggenggam tas tangan yang memiliki perincian paku logam. Selain paku logam perak, untuk menambah elegan pada aksesori, paku logam rona emas turut diterapkan pada koleksi beg tangan.



"Penggunaan paku logam pada beg tangan vintaj menyerlahkan lagi penampilan anda. Himpunan beg tangan ini sesuai digayakan oleh gadis lincah yang begitu menitikberatkan soal gaya. 











Sebuah klac sangat bergaya bagi jika digayakan dengan memakai pakaian hitam sedikit & tumit keemasan! 
Oh la la! <3

Tiada peraturan masa untuk berfesyen , anda boleh menggabungkan beg ini dengan apa-apa atau mana-mana corak yang anda mahu! Tetapi jangan lupa peraturan ini: jika memakai perak kancing - hendaklah digabungkan dengan aksesori perak & 
emas kancing - digabungkan dengan aksesori keemasan!
Selagi anda mematuhi peraturan ini, anda juga boleh memakai beg ini dengan pakaian bunga!



I told you, you can even wear these bags with floral designs; here is a perfect example: Floral dress, jacket & studded bag. A very nice chic look!









jaket  yang ditunjukkan  boleh dipakai dengan gelang emas, rantai girly atau anting-anting, beg bergaya .. dll. Anda boleh memakai ini dengan pakaian, skirt, apa-apa yang sepadan -  Dengan memakai jaket ini pasti kelihatan hebat dengan baju putih!




    






Even  Hanis Haizi  juga ada koleksi kasut stud 


Guess what... Isteri PM pun pakai stud... 





Mereka kelihatan hebat bergaya, saya cadangkan semua orang. Jika pakaian kerja harian anda memerlukan sentuhan perbezaan, hanya diy kolar baju anda!


  










Sebuah klac sangat bergaya bagi jika digayakan dengan memakai pakaian hitam sedikit & tumit keemasan! 
Oh la la! <3

Tiada peraturan masa , anda boleh menggabungkan beg ini dengan apa-apa atau mana-mana corak yang anda mahu!Tetapi jangan lupa peraturan ini: perak kancing - digabungkan dengan aksesori perak & emas kancing - digabungkan dengan aksesori keemasan!
Selagi anda mematuhi peraturan ini, anda juga boleh memakai beg ini dengan pakaian bunga!

































Selamat berfesyen... XOXO
017-929 8858
nora

3 comments: